Alla inlägg under januari 2015

Av martina blomdahl - 12 januari 2015 23:09

Hej som ni kanske ser så har jag inte haft tid att blogga så tänkte blogga lite idag.
Jag gör det enkelt för mig och laddar upp bilder från bland annat :
dopet
Leka i snön
Träning


Gymmade med sambon och tog oskulden på friskis I city.

Fixade mig lite snabbt medans Fredrik och hand familj åt för att dra på innebandy match

Hämtade neo från sin morfar och Annika, såklart det blev lek i snön :)

En trött neo med lite chips :)

Neo lekte i snön i söndags innan dopet med farbror och faster

Så såg jag ut på dopet

Nu kommer lite bilder från dopet.
Och jag fuskade med smörgåstårta ;)

Efter dopet skulle min mamma och morbror komma då var det dag för bingolotto. Så grabbarna passade på att dammsuga ;)

Morbror vann ny lott den enda som vann. Jag väntade med spänning på vem som vann ringchansen så man fick en resa för jag kom äntligen fram till ringchansen. Nu vet jag att man kan komma fram nör man ringer ;)

Idag gick jag till gymmet en liten omväg på 4.10 km iaf. Skulle fått skjuts hem men sambon satt fast i trafiken så började gå hemåt men när jag hade gått 1.27 km så var han i Västerås.

Efter smörgåstårta och lite godis till bingolotto och dopet trodde jag att jag skulle förstöra ketosen men ikke då. Ingen hunger ingenting förutom sugen på saker som förut innan jag åt smörgåstårta och godiset. Denna vecka kör jag stenhårt, gick upp 0.6 kg men det bajsar jag väl ut sen haha.

I morgon är min vilodag får se hur mycket träningsverk jag kmr ha ;)

Nu tänkte jag sova, klockan ringer 05.15 så lillgrabben hinner få frukost innan vi åker till dagmamman till 06.30 . Han är först där och dom äter inte frukost förens 8-9. Pluss att han inte är så trött så han sover när jag lämnar honom hihi.


Puss och kram skumbanan <3

Av martina blomdahl - 9 januari 2015 09:30

Godmorgon alla glada, its friday :)
Idag är det vägningsdag, var lite nervös innan jag ställde mig på vågen för att jag inte skulle gått ner tillräckligt så man inte skulle bli nöjd. Jag vägde 61.5 för en vecka sen nu väger jag 57.7 det blir 3.8 kilo som jag gått ner, ganska nöjd men kunde ha varit lite mer ;) men bättre minus på vågen är pluss.

Igår var svärföräldrarna barnvakt så jag kunde åka och träna lite , var riktigt skönt faktiskt. Trodde det skulle vara sjukt mycket folk på friskis angående alla nyårslöften ;) men det ekade typ i lokalen. När jag var klar runt klockan 14.00 började det trilla in folk. Bastade och duschade var så skönt att basta och ha lite egentid på gymmet.
När jag var klar åkte jag till svärföräldrarna och väntade tills sambon skulle komma hem från jobbet. Ja han kom väl kanske runt 17 30-18.00 hade inte så stor koll då jag råkade somna i soffan medan neo lekte med sin farbror hela tiden

Nu kommer det lite bilder från igår!


Här lekte vi med garaget hemma hos oss, innan vi skulle till svärföräldrarna!

Sen gungade vi lite på gunghästen!

Blev en kort uppvärmning , sen gymmade jag lite. På höger bild var jag duschad och klar.

När jag satt i bilen och skulle åka så såg jag en häst komma gående, så började köra efter dom hade gått förbi ifall hästen skulle bli rädd.

Neo och farmor

Kollar traktorer

Sen blev det rakning på neo, då jag klippte med saxen och deg blev inte så bra som alla i min omgivning sätt hehe.

Han var verkligen duktig och satt helt stilla, lite nyfiken och ville prova själv .

Koncentrerad att försöka få upp skärmlåset på sin farmors mobil.

Nu har vi nyss ätit frukost. Sen får vi se vad vi hittar på idag, tills pappan i husen kommer hem.

XoXo

Av martina blomdahl - 7 januari 2015 23:58

God kväll alla underbara:)
Idag har vart en sjukt lätt dag med cambridge vart bara sugen på mat på kvällen. Annars har det funkat sjukt bra börjat smyg motionera då man igentligen inte får träna förens man passerat vecka 1 ;) så jag har bara gått lätta promenader på ca 30 min. I morgon ska jag gymma men då får det bli lätta vikter :p

Idag vaknade jag och neo samtidigt runt 08.30 , han åt fint och snällt och åt mycket för en gångs skull och tjatade inte om att gå ner när han sitter i sin matstol. Tyvärr fanns det bara 2 skogaholms limp skivor kvar, men jag tänkte det kmr räcka då han äter som en myra när det är frukost. Men efter yoghurt och 2 skivor bröd sa han:mer och jag började rota i varje skåp, hittade inga andra mackor så fick bli en knäckemacka och neo verkade nöjd :)

Idag gick vi en promenad till min morbror för mamma och mormor skulle dit också och äta fisk och potatis, bra tänkte jag slipper jag laga mat och kanske bli frestad. Men dom lagade maten och jag blev inte ens sugen på maten fast den luktade gudomlig!

Nu kommer lite bilder från idag när vi lekte både i snön och hos min morbror:)
Han busade så han var svettig så till slut fick han sitta i mitt knä och pusta ut och dricka saft. Tills han var igång igen. Över trött blev han runt 16.00 , då han vägrade sova middag. men höll han vaken så gott jag kunde!



Sen kom mamma, (neo mormor)

Här leker neo med min morbror, vet inte vad det blir till neo :p

Neo och hans mormor

Min mormor

Lite suddiga bilder, men försök ta kort på en vilding ;) vi gick hem runt 18.15 och han somnade i vagnen runt 18.30, kmr bli en tidig morgon i morgon tror jag peppra peppra! Nu tänkte jag sova ifall han skulle vakna tidigt. Och i morgon bitti har jag köpt mer skogaholms limpa åt neo så då kan han äta hur många han vill ;)

God natt på er <3

Av martina blomdahl - 7 januari 2015 09:05

God morgon!
Glömde helt bort tiden igår, så blev så sent att blogga igår.

Cambridge!
Jag känner ingen hunger ingen trött het, blir mätt på mina shakes nu. Ibland kan jag få sånt sug efter exempel i morse när jag gjorde ordning frukost till neo, han fick havre yoghurt för att han är mjölkproteinallergisk , det var jag inge sugen på då jag inte tycker om yoghurt så mycket. Men när jag tog fram skogaholms limpan och började bre smör på vart jag så sugen på en limpa men jag lät bli dom :)

Nu kollar vi disney junior och myser i soffan!

Satte upp lite grejer igår.

En steg hylla står bredvid den fina tavlan som vi fick utav min syster , hon lät någon rita av neo ?

Det här sitter i vårat sovrum.

Lite dålig bild men 2 st tavellister som sitter över våra säng . Ska upp med lite grejer där sen, har dock inte orkat :p

Satte upp den här i neo rum. Han älskar bilar, traktorer och mimmi eller musse igentligen, då han kallar musse för mimmi ;)

Sen satte vi upp denna i neo rum som jag fick i julklapp utav min älskade mor <3

Nu Tänkte jag duscha och neo får bada i sin balja :)

Puss och kram !

Av martina blomdahl - 5 januari 2015 17:14

God eftermiddag!
Idag har jag varit pigg , inge hungrig , eller trött . Jag är bara sjukt sugen på massa gott. Men jag får stå ut, kan ju inte banga nu efter 4 dagar. Får dricka mer vatten.

Och sambon ska göra något med köttfärs som jag inte är så förtjust i , som tur är. Han stöttar och peppar mig till tusen.

Idag har jag mer energi så blir plocka undan resten av julsakerna, och sätta upp tavellister samt klädhängare i neo rum och lite annat :)

Nu ska jag kolla musses klubbhus med neo !

Av martina blomdahl - 4 januari 2015 23:19

God Kväll.

idag har jag inte haft en enda hunger känsla, WIIE.fast tröttheten har funnits där, somnade i duschen, samt i soffan.


hela familjen åkte till erikslund shooping center för att lämna tillbaka thief.

  


självklart parkerade vi i garaget på erikslund, för där brukar det vara en traktor som samlar in kundvagnar och sonen ÄLSKAR traktorer!


 


sen efter det åkte vi hem.

sonen skulle sova middag så jag passade på att sova jag med.

vaknade inte utav min väckarklocka utan sambon kom in klockan 16.20 och frågade om jag skulle upp.

jag skyndade mig att sätta på mig kläder för det är söndag då är det bingolotto med underbara syster och hennes kille och mamma så klart. neo fick stanna hemma med sambon och kolla fotboll då jag var för trött för att ta med honom denna gången. lyckligtvis vann jag bara 2 sverige lotter, och i slutet av bingon så kunde man ringa in om man hade en udda siffra för att vara med i en utlottning om att vinna en resa så jag ringde och gissa vad??

Jag kom fram!

nu väntar jag i spänning om jag hade turen med mig och blev vald, men det har man väl inte :(

får nog kolla bingolottos hemsida  i morgon och se vem som vann, man kan ju alltid hoppas!

och jag var duktig, tog inte en enda godis bit eller mat som dom hade framme (klapp på axeln)

tog min shake och svart kaffe som man får dricka. min motivation är att jag köpt sommar kläder i 1 storlek mindre till thailandresan i mars som jag vill komma i ;)


dom brukar säga att dag 3 med ren kur är ett helvete men jag tyckte nog dag 2 var sjukt jobbigt.

för nu är det bara tröttheten som dock försvunnit nu :) jag vet att jag klarar detta!!

jag måste bara sluta vara sugen på godis då kan det klias lite i fingrarna.


ni kan få se före och efter bild !

 

 

                   76 kilo här                                                61 kilo här

    


dock har jag ingen bild i underkläder när jag väger 61. men det får ni ta ;)

jag ska träna upp magen för den putar fortfarande.

som ni ser på bilden.


     
nu ska denna mamma sova. så god natt finisar!

i morgon är en ny dag med nya utmaningar.

   

Av martina blomdahl - 3 januari 2015 22:24

hej.

är helt ny angående att blogga,men nu kör vi tycker jag.  

jag heter martina, 26 år bor i en 3:a i västerås med sambon och våran gemensamma son på 1år och 9 månader.

när jag väntade Neo som sonen heter gick jag upp massor i vikt pga foglossning , kunde knappt röra mig utan att det gjorde ont , så träningen skippade jag pluss promenaderna jag brukade gå. sådet blev soffliggande och såklart massor med godis och chips. när jag hade fött Neo den 22 mars-2013 vägde jag 89 kilo. jag började gå/springa ganska snart efter förlossningen, som var sjukt dumt då jag fick benhinneinflammation. jag började på viktväktarna så jag gick ner till 61.5 kilo som jag en idag väger. men jag har liten nergång kvar som inte funkade med viktväktarna. så jag bestämde mig att börja på cambridge ren kur igen. det menas att jag går på 3 shakes per dag (475 kalorier per dag) och ska dricka 2-4 liter vatten.man får inte träna första veckan.


dagen innan vägde jag mig och det slutade på 61.5 kilo!

inte så mkt övervikt,men vill nå min målvikt som är på 55 kilo.

för att nå min målvikt med shakes måste jag gå ner till 50 kilo,

för när man börjar med mat igen går man upp 2-5 kilo.


är inne på min andra dag. men tänkte berätta hur det kändes första dagen. so here we go!

 



DAG 1 med ren kur.

vaknade utav min underbara son på 1 år och 9 månader klockan 08.30 så jag fick sovmorgon som verkligen behövdes. jag började fixa frukost åt honom och kände mig sjukt hungrig  såg godiset och min älskade cola vanilj men jag skippade det och tog min första shake istället    . hungern försvann ett tag. men kom tillbaka runt 13.00 så tog vatten för att dämpa hungern och det hjälpe.

jag tog min andra shake runt 16.00 och den sista runt 21.00 var väldigt trött så gick och la mig runt 22.00

 

Dag 2 med ren kur.

vaknade utav min son runt 09.00, utan honom som väcker mig skulle jag sova bort hela dagen, hehe.

jag var vrålhungrig så tog min första shake, förutom hungern så hade jag verkligen dåligt humör och tålamod och var sjukt trött och utmattad som inte direkt passar när man har en son som trotsar tll tusen.han gjorde verkligen allt han inte fick göra och bara skrattade. sambon var inte hemma för han hjälpte sin syster att flytta alla grejer till hennes nya boende i stockholm. men iaf han sprang i soffan, han drog mig ihåret, han vägrade äta, han drog ner sin tallrik med yogurt på golvet. tillslut var jag tvungen att säga att jag var sjuk och ville vila, och han lugnade ner sig en stund när vi kollade på musses klubbhus på disney junior och myste i soffan. han vägrade sova middag så jag tänkte om jag ringer min mamma och frågar om hon ville åka till erikslund shoppingcente så somnar han i bilen , så klädde på neo och mig och åkte och hämtade mamma, då var klockan 13.00 .

 

NEJ DÅ han vägrade sova.

han skrek i vagnen, och tjatade om "ner" hela tiden som menas att han inte vill sitta i vagnen. till slut fick jag nog med en skrikande unge i vagnen och massa folk så frågade mamma om hon inte ville åka till mormor i stället och det gjorde vi , i hopp om att neo skulle somna men nej då. hos min mormor var han lugn och snäll. tog min andra shake där.jag var helt utmattat och trött, tur ringde min sambo  som äntligen var i västerås efter allt flyttande.

så vi åkte och hämtade honom. min sambo är verkligen världs bäst, han tog hand om neo och nattade honom för han såg hur utmattad och trött jag var. tack älskling

 

så nu sitter jag här vid datorn och har skrivit mitt första blogginlägg någonsin  och ska snart sova, ska ta min tredje shake med massa vatten.

dom säger att dag 3 är värst, så vi får väl se.

 

puss och kram från en utmattad mamma!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
martina,26 år , bor i västerås
sambo med fredrik tillsammans har vi sonen Neo som är född 22 mars 2013.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards