Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

Cambridge ren kur dag 2.

Av martina blomdahl - 3 januari 2015 22:24

hej.

är helt ny angående att blogga,men nu kör vi tycker jag.  

jag heter martina, 26 år bor i en 3:a i västerås med sambon och våran gemensamma son på 1år och 9 månader.

när jag väntade Neo som sonen heter gick jag upp massor i vikt pga foglossning , kunde knappt röra mig utan att det gjorde ont , så träningen skippade jag pluss promenaderna jag brukade gå. sådet blev soffliggande och såklart massor med godis och chips. när jag hade fött Neo den 22 mars-2013 vägde jag 89 kilo. jag började gå/springa ganska snart efter förlossningen, som var sjukt dumt då jag fick benhinneinflammation. jag började på viktväktarna så jag gick ner till 61.5 kilo som jag en idag väger. men jag har liten nergång kvar som inte funkade med viktväktarna. så jag bestämde mig att börja på cambridge ren kur igen. det menas att jag går på 3 shakes per dag (475 kalorier per dag) och ska dricka 2-4 liter vatten.man får inte träna första veckan.


dagen innan vägde jag mig och det slutade på 61.5 kilo!

inte så mkt övervikt,men vill nå min målvikt som är på 55 kilo.

för att nå min målvikt med shakes måste jag gå ner till 50 kilo,

för när man börjar med mat igen går man upp 2-5 kilo.


är inne på min andra dag. men tänkte berätta hur det kändes första dagen. so here we go!

 



DAG 1 med ren kur.

vaknade utav min underbara son på 1 år och 9 månader klockan 08.30 så jag fick sovmorgon som verkligen behövdes. jag började fixa frukost åt honom och kände mig sjukt hungrig  såg godiset och min älskade cola vanilj men jag skippade det och tog min första shake istället    . hungern försvann ett tag. men kom tillbaka runt 13.00 så tog vatten för att dämpa hungern och det hjälpe.

jag tog min andra shake runt 16.00 och den sista runt 21.00 var väldigt trött så gick och la mig runt 22.00

 

Dag 2 med ren kur.

vaknade utav min son runt 09.00, utan honom som väcker mig skulle jag sova bort hela dagen, hehe.

jag var vrålhungrig så tog min första shake, förutom hungern så hade jag verkligen dåligt humör och tålamod och var sjukt trött och utmattad som inte direkt passar när man har en son som trotsar tll tusen.han gjorde verkligen allt han inte fick göra och bara skrattade. sambon var inte hemma för han hjälpte sin syster att flytta alla grejer till hennes nya boende i stockholm. men iaf han sprang i soffan, han drog mig ihåret, han vägrade äta, han drog ner sin tallrik med yogurt på golvet. tillslut var jag tvungen att säga att jag var sjuk och ville vila, och han lugnade ner sig en stund när vi kollade på musses klubbhus på disney junior och myste i soffan. han vägrade sova middag så jag tänkte om jag ringer min mamma och frågar om hon ville åka till erikslund shoppingcente så somnar han i bilen , så klädde på neo och mig och åkte och hämtade mamma, då var klockan 13.00 .

 

NEJ DÅ han vägrade sova.

han skrek i vagnen, och tjatade om "ner" hela tiden som menas att han inte vill sitta i vagnen. till slut fick jag nog med en skrikande unge i vagnen och massa folk så frågade mamma om hon inte ville åka till mormor i stället och det gjorde vi , i hopp om att neo skulle somna men nej då. hos min mormor var han lugn och snäll. tog min andra shake där.jag var helt utmattat och trött, tur ringde min sambo  som äntligen var i västerås efter allt flyttande.

så vi åkte och hämtade honom. min sambo är verkligen världs bäst, han tog hand om neo och nattade honom för han såg hur utmattad och trött jag var. tack älskling

 

så nu sitter jag här vid datorn och har skrivit mitt första blogginlägg någonsin  och ska snart sova, ska ta min tredje shake med massa vatten.

dom säger att dag 3 är värst, så vi får väl se.

 

puss och kram från en utmattad mamma!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martina blomdahl - 9 juli 2015 21:29

Idag har vi myst i regnet. Bosse grävde hål och fixade med stugan . Lite bilder från det :) Neo lekte medans vi grejade .. Stella var med neo hela tiden, vår lilla barnvakt. Mamma jag och neo åkte till Sala för att handla på Ica samt bolag...

Av martina blomdahl - 9 juli 2015 11:47

God morgon. Idag fick jag lite sovmorgon utav neo , vi vaknade klockan 9 men låg kvar i gäststugan i sängen till 10.00 vi pratade och läste bok och busade innan vi gick in i stor stugan. Bosse var vaken så drack kaffe med honom och lekte med neo. ...

Av martina blomdahl - 7 juli 2015 23:42

Blev en lång promenad idag. Eller jag sprang och gick. På vägen såg jag ugglor . Gick 1 mil idag sjukt stolt Över mig själv ? Här satt ugglan . Nu ska jag sätta mig i soffan med lite jordgubbar och celsius. Sjukt sugen på godiset som stå...

Av martina blomdahl - 7 juli 2015 20:59

Nu ska jag börja stenhårt med träningen och maten igen efter 8 kilo + på vågen.Fick hjälp utav en underbar PT som Fredrik känner, inte dyr Heller ?Kolla gärna in honom om ni behöver hjälp eller frågor , jätte duktig kille kan rekommendera starkt :)ht...

Av martina blomdahl - 20 februari 2015 21:29

God kväll. Sjukstuga hos oss, idag gick jag ut ur lägenheten för första gången sen i tisdags. Var tvungen att köpa välling och lite mat hem så åkte till maxi erikslund, gick in en snabbis på ryns och köpte 2 par skor fast jag igentligen inte orkade m...

Presentation


Hej!
martina,26 år , bor i västerås
sambo med fredrik tillsammans har vi sonen Neo som är född 22 mars 2013.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards